DOLAR 34,1643
EURO 37,7965
ALTIN 2.919,68
BIST 8.898,23
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 27°C
Açık
İstanbul
27°C
Açık
Cum 30°C
Cts 27°C
Paz 22°C
Pts 23°C

ENDÜSTRİYEL TASARIMI SANAL GERÇEKLİKLE BULUŞTURAN GENÇ YETENEK…

ENDÜSTRİYEL TASARIMI SANAL GERÇEKLİKLE BULUŞTURAN GENÇ YETENEK…
11.06.2018
A+
A-

 

 

 

Turkcell dergilikten ve web sitesi www.isteilham.tr sitesinden indirebileceğiniz İşte İlham dergimizin her sayısında, başarılı girişim örneklerini, genç yetenekleri sizlerle buluşturmaya çalışıyoruz. Mayıs sayımızda da sizleri, yetenekli bir endüstriyel tasarımcı ile tanıştırdık.

Trabzon Düzköy’de 1992’de hayata gözlerini açan Ali Küçüker, 2015 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde lisans eğitimini tamamladıktan sonra, freelance olarak iç mimari projelerde, mobilya tasarımı işlerinde 3Ds-max program operatörlüğü yapan Küçüker, son dönemde İstanbul’da otomotiv eskiz çalışmaları ve mimari özgün çalışmaları ile dikkat çekiyor. (info@alikucuker.com)

Yaratıcı ve özgün çalışmalarına devam etmek isteyen genç girişimcimiz, uluslararası normlar ve çalışmaları görebilmek, bu çalışmalarda yer alabilmek amacı ile yüksek lisans eğitimini yurt dışında gerçekleştirmeyi ve aynı zamanda da çalışmalarını sergileyebileceği platformlarda yer almayı hedeflemektedir. Özellikle otomotivde iç ve dış tasarım çalışmalarına ilgi duymakta ve bu yünde kendinin de eskiz çalışmaları bulunmaktadır.

Dilerseniz, çalışmalarından örnek kareler eşliğinde, ilgi alanlarından biri olan Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) konusundaki makalesi ile Ali Küçüker’e kulak verelim:

“Görselleştirme alanında yaklaşık olarak iki yıl faaliyet gösteren birisi olarak sektörün içine girdiğimde; teoride varolan teknik çözümlemeleri yapılmış çalışmaların 3D hale getirilmesi olarak düşünürdüm. Zamanla  dijital sanat boyutunu keşfederken buldum kendimi.  El çizimleri ile hayatını idame edeceğini düşünüp 3D’ye karşı duran bir neferken kendimi bu sanatın tam ortasında bulduğumda kendime şaşırmıştım.    Mezun olduğum bölüm itibari ile Endüstri Ürünleri Tasarımı öğrenimimde el çizimi kaabiliyetinin her şeyden önemli olduğunu düşündüm. Gelin görün ki işin aslı böyle değilmiş. Türkiye’de halihazırda ‘Sanayi 3.0’ ile endüstri yaşamını devam ettirmeye çalışıyor. Dünya ise çoktan ‘Sanayi 4.0’ ile yolunu çizmeye başlamışken ufak bir fısıltı duyulmaya başlandı. ‘Sanayi 5.0’

 

Görselleştirmeden nasıl da buraya bağladık değil mi… Sanayi 5.0 ile ilgili olan kısma detaylı olarak girmesem de önümüzde bazı gerçeklikler gözüküyor onlara değinmekte fayda görüyorum. VR(Virtual Reality-Sanal Gerçeklik) sunum olarak henüz yeterli seviyede yaygınlaşmasa da hemen herkesin diline pelesenk olmuş. 3D model(modeling) ve görüntü oluşturma(rendering), üretici ile tüketici arasında önemli bir köprü görevi görüyordu. Daha iyi görüntü daha iyi etki ve daha istekli müşteri demek. Bu durumun teknoloji ile gösterdiği değişkenlği şu şekilde hikayeleştirmek istiyorum.  Ernest Dichter 1950 yılının başlarında birçok hazır yiyecek firması gibi tüketime hazır ürünler icat etmişti. Ne var ki halk bu fikri oldukça sevmesine karşın satın almıyordu. Dichter sosyal mühendislik vari bir tespit ile halkın alakasını kazanmayı başardı.

Bir araştırma ile ev kadınlarının bu hazır yiyeceklerden dolayı içten içe  bir suçluluk duyduğunu tespit etmişti. Neden mi çünkü her şey hazırdı ve kadın kendinden bir şey katmadığı için suçluluk duyuyordu. Daha sonra bu karışıma ev kadınlarının da müdahale etmesine izin verdi. Hazır alınıp, sadece yumurta ekleyerek pişirmesi ve servis etmesi ev kadınlarının bu gizli suçluluk duygusunu ortadan kaldırmayı başarmıştı. Katılım insanlara daha fazla aidiyet duygusu veriyor, dolayısı ile endüstrinin teknolojik olarak bunu mümkün kılması sayesinde insanlar tasarım sürecine daha rahat katılabiliyor. Önemli olan bunu daha da yaygın hale getirmek. Şimdi ise VR gözlükleri sayesinde ciddi bir zaman kazancı sağlanabilecek. Kendinizi boş bir ofiste düşünün. Ofisin içine girdiğinizde size VR gözlük veriliyor siz üreticinin size taahhüt ettiği ortamı hologram mantığında görüyorsunuz. Dahası bu ortama müdahale edebiliyor belirlenmiş skalaları kendiniz uygulayıp o ortamı doğrudan kendi beğeninize uygun tasarlayabiliyorsunuz. Rastlantı yok tahmin yok.

Doğrudan sizin dokunduğunuz aidiyet hissettiğiniz bir proje çalışması olmaya başlıyor. Bir mimari proje kısa zaman içerisinde meydana gelmediğinden bahsettiğimiz 3D model çalışmasının VR gözlüklere entegrasyonu ve önemli olan bunun yaygınlaşması maddi olarak ve zaman olarak önemli getiriler sağlayacak. Üretici ve tüketici arasında önemli bir basamak olacak.  Kendisini, almak istediği evin içinde görerek dahası tasarım sürecine interaktif olarak katılması, bireylere kendi yaşam alanlarına kendilerinin müdahale edebilmesini sağlayacak. Bu gelişim yaşayacağı ortamı tahmin etmek yerine kendi ortamını içinde yaşar şekilde hissetmesi ve evinin tüm detaylarına bakabilmesi sanayinin yeni trendi. Sanayi 4.0.

 

Sanal gerçekliğin kazanımları yanı sıra çok önemli olduğunu düşündüğüm bir konuya değinmeden geçemeyeceğim.  Karadeniz Teknik Üniversitesi bünyesinde gönüllü bir grup öğrenci Türkiye’de bir ilke imza atarak 3D yazıcı yardımıyla bir otomobil yaptı ve uluslararası organizasyonlarda ülkemizi başarılı bir şekilde temsil etti. Celal ADANUR ve arkadaşları Türkiyede bir ilki sessizce gerçekleştirdi. 3D yazıcı ile bir ürünü yapma fikri genelde küçük ebattaki ürünlerde kullanılıyor ve sadece prototip için. VR gözlüklerle simülasyon yapıp 3D yazıcılarla organik formları rahatlıkla kullanabileceğimiz mimari eserlere gidebiliriz. Bu sadece bir öngörü ancak uzak olmadığı da aşikar.

Burada bir özeleştiri yapmakta fayda var. Ülkemizde onlarca üniversiteden binlerce mimar mezun oluyor. Ancak bir Mimar Sinan daha yetişmiyor. Dışarıda bakıldığında mimarlarımızın ortaya koyduğu eserler birer kutudan ibaret. Geçerli sebeplerimiz de olabilir fakat Anadolu topraklarında yüzyıllar boyunca köklü medeniyetler yaşadı. Tarihi bu denli yoğun yaşanan yurdumuzda bu medeniyeti verdiği eserlerle hissettirmek gerekirken hıza kurban gidiyoruz. Bu bahsettiğim teknolojik gelişmeler zaten uygulanagelen sadece mimari alanda başlanmamış gelişmeler. Bunu bir gün duyacağımıza eminim. Son derece organik formların ortaya çıkmasında yeni iş kollarının oluşmasında yeni materyaller üretilmesinde bir kapı açacaktır.”

Bizi sosyal medya hesaplarımızdan da takip edebilirsiniz.

İŞTEİLHAM
REKLAM ALANI
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
%d blogcu bunu beğendi: